Berlin

I torsdags tog vi bilen och körde till Berlin, dock inte Arca som fick stanna hos Catrins föräldrar. Exakt 103mil enkel väg så det gick ganska så snabbt. Vi var och hälsade på Sara och Sören som nyss flyttat ner till Berlin, och Sara visade sig vara en super bra Berlin guide. Hade vi inte haft henne till hjälp så hade vi inte hunnit med att se och göra en bråkdel av allt vi gjorde.

Det blev besök i stora köpcenter och andra butiker så klart när man ändå kommer sig ut ur bygden och Värmland, men det blev besök på ett av Berlins två zoo och sista dagen körde vi runt och besökte flera kända bygnader och sevärdheter. Det finns mycket gammal histora i den staden som är otroligt intressant och man kunde inte annat än faschineras av allt man såg. Berlin är absolut den bästa storstaden jag har besökt, mycket historia, otroligt trevlig och fin stad. Trevliga människor och faktiskt ganska så billigt att leva där.

Lägger ut några bilder men det är inte så mycket som hamnar med i bild eftersom jag inte hade något normalt objektiv på kameran :)
Ett exempel är när jag tog på Brandenburger Tor, detta var vad jag fick med.



Och så här kunde det sett ut om jag hade rätt objektiv med, hittade denna bild på nätet.



Men men, det blev i alla fall bilder..... kan ju inte lägga ut alla här men några blir det i alla fall.































Det var lite från denna helg. Tusen tack Sara och Sören för att vi fick komma och hälsa på och ett jätte tack till Sara som ställde upp som guide. Utan dig hade denna turen inte varit lika kul och intressant som den var.

På hemresan så stannade vi till i Helsingborg och hälsade på Annalena, Peter, Hugo och de två busungarna Ymer och Kharma. Det var jätte trevligt och jag och Catrin hoppas vi snart ser er igen.


Kommentarer
Postat av: Annalena & co

Hej på er! Ja det var verkligen trevligt att träffa er också. Så lätta människor att tycka om! Hoppas vi ses snart igen och ha det så bra så länge.. Kram till er!! =D

2008-07-25 @ 00:01:43
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad musit ni har haft det, lite avis är man ju då, Fina bilder också.. Så kul att ni har träffat Anna Lena ock Peter ock Hugo ock vovvarna, jag hoppas ju få komma dit också :-)



Kram på er såg magen växer :-)



Anna

2008-07-25 @ 00:09:27
URL: http://panthera.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0